Webmesterként és weboldal tulajdonosként mindenkinek az az álma, hogy a legelső oldalon listázza a Google a weboldalát és lehetőleg az első három helyen.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a kattintások igen nagy százaléka ugyanis ezen a három pozíción osztozkodik úgy, hogy az elsőre szinte mindenki rákattint. Egy tanulmány szerint azonban van úgy kb. 20%, aki valamiért mégsem kattint az első találatra, hanem valamilyen oknál fogva átugorja azt.

A felmérés rámutatott, hogy a különböző kulcsszavakra kereső személyek 80%-a egyedül a címeket olvassa el a találati listából és nem törődik az alattuk lévő pár soros leírással sem. Ezért ha a cím unalmasnak, vagy irrelevánsnak hat, akkor egyszerűen nem kattintanak rá. Így előfordulhat, hogy a Google ugyan tudja, hogy a tartalmunk tökéletes választ adna a kereső kifejezésekre, a felhasználó mégsem kattint rá az oldalunkra, mivel úgy gondolja, érdektelen az a számára. Mindezekért pedig egyedül a „title” tag a felelős.

Csupán egy soron múlhat a látogató sorsa

A látogató tehát egy igen érzékeny teremtmény, aki kényes apróságokon is képes logikátlan döntéseket hozni. Ezért próbáljunk az ő fejével gondolkodni, ha a title tag megfogalmazásánál járunk. Sokszor megéri a fáradtságo, hogy – a mérések alapján – akár 20-100%-kal több látogatót szerezzünk azonos találati pozícióból. Így már nem is hangzik olyan rosszul ez az apróság.

Nem is gondolnánk mennyi múlik a „title” tagon!

Nem is gondolnánk mennyi múlik a „title” tagon!

A jól megfogalmazott cím azonban nem csak a Google találatoknál számít, hiszen általában a közösségi oldalakon való megosztásoknál is ez a szalagcím jelenik meg, ami szintén meghatározza az onnan érkező látogatók számát. A Facebook ma már egy igen fontos látogatói forrássá nőtte ki magát Magyarországon, így kiemelten fontos, hogy a csupán címet átfutó látogatók érdeklődését is rövid idő alatt megfogjuk és kattintásra ösztönözzük őket. A title tag ezenkívül a böngészők fülén is megjelenik, így a több nyitott fül esetén is szerezhetünk prioritást egy jól megfogalmazott címmel.

Mit tehetünk, a legjobb cím érdekében?

A legfontosabb feladatunk a fentieket figyelembe véve, hogy minden lehetséges módon optimalizáljuk a weboldalunk title tagjait. Fontos, hogy a cím hossza ideális esetben mindössze 50-60 karakter legyen. Előnyt élveznek azok a címek a felhasználók körében amelyek számokat tartalmaznak, és érdekes módon inkább a páratlan számok vonzzák a kattintásokat jobban. A kerek számok pedig manipulált eredményt feltételeznek. Célszerű valamilyen előnyt kiemelni a címben, hogy miért érdemes elolvasni a cikket, akár évszámmal megtűzdelve.

WordPresst használók számára a Yoast pluginnal emojikkal is felturbózhatjuk vizuálisan a címeket. Bár nem SEO követelmény, de célszerű a kulcsszóval kezdenünk a címet, hogy az erre keresők relevánsnak érezzék a találatot. Fontos, hogy az egyes aloldalak, cikkek címei mind különbözzenek és kerüljük a duplikációkat. Örök kérdés, hogy a saját domain név vagy brand név bekerüljön-e a címbe. Azt javasoljuk, ha marad hely 60 karakterig, akkor bekerülhet, de nem fontos. A cím megfogalmazást tekintve jó lehet, ha valamilyen módon felszólítjuk az olvasót valamire vagy éppen kérdés formájában tesszük fel a címet. Kísérletezzünk bátran és ne felejtsük el mérni a hatásfokokat a Google eszközeiben!