Ahogy egy jól sikerült szolgáltatás és termék mögött sem elég, ha csupán egy boltot nyitunk, úgy önmagában a webáruházunk sem fog óriási bevételeket hozni, hacsak nem foglalkozunk vele eléggé. Azt azonban még az internetes területhez mit sem értő cégvezető is tudja, hogy a keresőoptimalizálás rendkívül fontos a bevétel szempontjából. Noha a legtöbben azt sem tudják, hogy ez pontosan mit takar.

Nem is csoda, ha irreális elvárásokkal bombázzák a webfejlesztőket még egy statikus weboldal esetén is. A legtöbben ugyanis már a legegyszerűbb bemutatkozó weblap kézhezvételekor a Google első oldalán, lehetőleg az első helyen szeretnének megjelenni.

Aztán persze jön a fekete leves, amikor kiderül, hogy ez a folyamat sokkal összetettebb és időigényesebb, mint azt elsőre gondolnák. Nem elég ugyanis egy minőségi honlap, azt megfelelően karban is kell tartani, keresőoptimalizálni és persze a linkmarketingre is gondolnunk kell, ha valós eredményeket szeretnénk elérni. Ezen szolgáltatások együttesen fogják tudni biztosítani a Google keresőjében való minél előrébb jutást. Ám fontos megjegyezni, hogy ez nem egy egyszeri szolgáltatás, amit befizetve örökre az első oldalon találjuk magunkat. Hosszú idő és nagy szakmai tapasztalat kell ahhoz, hogy megfelelő pozícióba kerülhessünk a vizsgált kulcsszavakra.

Mire számíthatunk megrendelőként?

Nagyon sok megrendelőnek fogalma nincs arról, mit jelent a SEO, mégis követeli, hogy a legjobb helyre kerüljön, hiszen enélkül mi értelme volt egy rakás pénzt kiadni weboldalra vagy webáruházra. Egy rövid tájékoztatás után azonban átfogó képet kapnak a webes világból vajmi keveset látó megrendelők is, hogyan maximalizálhatnák a bevételeiket online árusító portáljuk segítségével.

Első lépésként egy mai kornak megfelelő, mobilra is optimalizált, gyors weboldalra van szükség, amely lehet egy szolgáltatás vagy akár több termék értékesítő webhelye is. A keresőbarát kialakítás mellett fontos szempont, hogy legyen megfelelő lehetőség a tartalommarketingre és egyedi cikkek megjelentetésére, miközben az informatív képek és videók váltakozva és stílusosan jelennek meg az oldalon.

Miért nem elég önmagában a keresőoptimalizálás?

Bár tény, hogy az egyik legfontosabb dolog a Google számára, hogy megfelelően optimalizált tartalmat találjon, nem szabad túloptimalizálnunk sem az oldalunkat. A keresőoptimalizálást mindig egy kutatásnak kell megelőznie, amely végül a kulcsszavak pozícióinak javulásában teljesülhet majd be, így több látogató és magasabb bevétel érhető el általa. Azonban a SEO mit sem ér prémium linképítés nélkül. A büntetések megelőzése és az organikus elérések növekedése miatt minőségi linkszerzéssel kell kiegészíteni webes marketing tevékenységünket.

A hivatkozásokkal valós eredményeket érhetünk el, amely visszatérő, elégedett ügyfelekhez vezet. A linkmarketing pedig olyan fontos összetevőkkel kell, hogy kiegészüljön, mint a kulcsszókutatás, a tartalomírás és a HTML tagek megfelelő alkalmazása. E számos terület pedig karöltve fogja felvirágoztatni az ügyfelek weboldalait, webáruházait és blogjait.