Mint tudjuk a Google már sokkal összetettebb keresővé nőtte ki magát minden konkurenciájánál. Búcsút mondott a megszokott, kulcsszó alapú kereséseknek és sokkal összetettebb algoritmusokkal pásztázza már át a weboldalakat.

Ennek megfelelően a weboldal tulajdonosok is új módszereket dolgoztak ki, hogy megszelídítsék a keresőóriást, és maguk javára fordítsák a számtalan újdonságot. Az egyre csak újabb, kiadott algoritmusok és algoritmus frissítések végén aztán végre már körvonalazódni látszanak, hogy melyik mit „szeret” pontosan.

A webmesterek különböző online fórumokon és Facebook csoportokba tömörülve fejtik meg a Google közleményeiből, videó blogbejegyzéseiből és Twitteres szakértői válaszaiból, hogy a legfrissebb algoritmus változat hogyan reagál az egyes weboldali tartalmakra. Így, akik gondosan követik ezeket a webmestereknek szóló hírcsatornákat, azok mindig pontosan képben lesznek, hogy hogyan építsenek linkhálózatot, és hogyan fordítsák a weboldalon található képeket is a hasznukra vagy hogyan írjanak minőségi tartalmakat, szövegeket.

A Google lecserélte a kulcsszó alapú keresését!

Mivel a Google már egy új algoritmussal dolgozik, ezért a weboldal tulajdonosoknak is változtatni kell a szövegírási stratégiáikon. Bár ez, egy hozzáértő szövegírónak nem lesz nagy kihívás. Valószínűleg eddig is mindig, az aktuális keresőoptimalizálási trendeknek megfelelő módon fogalmazták meg cikkeiket. Egy, a munkájára mindig gondosan és igényesen figyelő, minőségi SEO szövegíró már számtalan alkalommal kényszerült a változtatgatásra, ami a szövegezés stílusát és a tartalomgyártást illeti, hiszen nem csak egy Google algoritmus volt a jelenlegi előtt, és egy-egy nagyobb verziószámos algoritmus váltások között is több frissítés tette színesebbé a keresőoptimalizálásban vívott harcot.

A Google mindig is nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy látogatóit minőségi módon szolgálja ki és mindig a legrelevánsabb tartalmakat listázza ki számukra egy-egy adott kulcsszó után. Nemrégiben azonban felhagyott a klasszikus, kulcsszó alapú keresésekkel. Egyesek ugyanis megtalálták a rendszer gyenge pontjait és olyan tartalmakat is képesek voltak gyártani, amelyek valódi, minőségi információval nem szolgáltak annak ellenére, hogy a szükséges kulcsszavak megtalálhatóak voltak. Kezdetben csak büntette a kulcsszó halmozást, azonban idővel egy teljesen új alapra helyezte a keresési rendszerét.

Másképpen értelmezi weboldalunkat a Google, mint korábban

Másképpen értelmezi weboldalunkat a Google, mint korábban

A Google új, intelligens szövegértelmezési algoritmust kapott

Még 2016-ban került nyilvánosságra, a Google egyik szabadalma, amely szerint a keresés minőségét a Google ezentúl úgy javítja, hogy nem csak a kulcsszavak után kutat, hanem értelmezi is azokat. A mesterséges intelligenciával együttműködő, óriási adatbázist is felhasználó technológia egy olyan összetett és bonyolult matematikai képletsorozat végeredménye, amely hatásosan képes kiszámítani, hogy egy-egy szó pontosan mit is jelent. Ezáltal pedig, hogy a Google képes értelmezni a szövegkörnyezetben megjelenő kulcsszavakat, rengeteg új lehetőséget biztosított a SEO szakemberek számára, hogy oldalaikkal újra versenybe szállhassanak az előkelő helyezésekért.

A találati listát teljesen felbolygató új algoritmus mögött tehát egy olyan értelmes számítási technológia lapul, amely nem csak magát a kulcsszót képes értelmezni, hanem az azt körül író más szavakat is. A bonyolult matematikai művelet a vektorokon alapul és azt számolja ki, hogy melyik szónak milyen valószínűséggel van köze a vele egy kontextusban kerülő más szavakkal. A rendkívül összetett számítások végül különböző súlyozással kerülnek kiértékelésre és előfordulhat, hogy egy cikkben elég csak célozni egy dologra, vagy megfelelően körül írni azt, a Google mégis hozzá tudja csatolni a keresendő kifejezéshez, mint releváns találat. Ez pedig végtelen lehetőséget biztosít a keresőoptimalizált szövegíróknak és weboldal tulajdonosoknak, amire nem árt felfigyelni és kihasználni!