A Google elhivatottan próbálja mind az ügyfeleit, mind pedig a webmesterek igényeit kielégíteni, ha keresőoptimalizálásról van szó. Több platformon, számtalan eszközzel áll a tapasztalt és kezdő webmesterek szolgálatában is. A keresőoptimalizálással kapcsolatos kételyek azonban gyakran előfordultak, főleg a kezdők körében.

Ezért már 2008-ban kiadtak egy kimondottan amatőr webmestereknek szánt pdf dokumentációt, ahol nagy vonalakban ecsetelték a fontosabb keresőoptimalizálással kapcsolatos fogalmakat és teendőket.

A letölthető dokumentumot pár évvel később, 2010-ben aztán frissítették, de azóta sok-sok éven át feledésbe merült. Azonban nemrégiben a Google saját blogján jelentette be, hogy ezt az elavult dokumentumot visszavonták és egy modern, webes alapú online anyagra cserélik, amely már a legújabb irányelveket is tartalmazza. Bár az új dokumentum is a régi alapokra épül, de új elemekkel bővítették, így már szó esik a strukturális adatokról és a mobil-barát oldalakról is. Többek között magyar nyelven is elérhető a dokumentum a tervezett 25 nyelvből.

Színtiszta SEO, kezdőknek

A Google már a bevezetőben tisztázza, hogy a dokumentumban semmilyen titokról nem fogják lerántani a leplet és senki ne gondolja, hogy e dokumentum elolvasása után azonnal a találati lista élére fog kerülni. Azonban ha a benne talált módszereket megfelelően alkalmazzuk, akkor nagy segítséget nyújtunk a Google kereső algoritmusainak, hogy megfelelően feltérképezzék weboldalunkat és megértsék oldalunk tartalmát. Ez pedig rendkívül fontos, hogy előkelő helyen szerepelhessünk a találatok között.

Már magyarul is elérhető a Google, keresőoptimalizálási segédlete!

Már magyarul is elérhető a Google, keresőoptimalizálási segédlete!

Bár a Google dokumentuma nem tér ki rá – hiszen a tudatos linképítést nem támogatja – de ahhoz, hogy sikereket érjünk el és valóban jó helyre kerüljünk a keresőben, fontos, hogy jó külső hivatkozásokat szerezzünk és a belső link rendszerünket is megfelelően építsük fel. Mutassunk minél informatívabb és hasznosabb képet a felhasználóinknak és ezt a Google is jutalmazni fogja. A nem hasznos tartalmakat és hivatkozásokat pedig rejtsük el a kereső elől a robots.txt vagy a noindex használatával. Érdekesség, hogy a dokumentum erősen ajánlja, hogy bízzunk meg egy profi SEO szakembert vagy csapatot, ha igazi sikerekre vágyunk.

Újdonságok az új segédletben

A korábbi dokumentumban még nem esett szó a strukturált adatokról és az oldalstruktúráról sem. Ennek fontosságát a friss, online segédlet most kiemeli és részletesen leírja, hogyan segíti a megfelelő kialakítás a Google algoritmusát. Fontos, hogy a termékoldalakat jól alakítsuk ki, és a főoldalról minden aloldalunk elérhető legyen, amelyre nagy hangsúlyt szeretnénk fektetni. A Google azt is kiemelte ezen a ponton, hogy mindenképpen használjuk a https:// sémát és kerüljük a túl halmozott, zavaró reklámokat is.

A kezdőknek szóló anyagban ecsetelik, hogy a morzsamenü miért javasolt, illetve hogyan írjunk és alakítsunk ki megfelelő tartalmakat. Azt is megtudhatjuk, hogyan optimalizáljuk megfelelően az oldal link hálózatát (külső és belső hivatkozásait). Szintén nagy újdonság, amiről a korábbi verzióban nem esett szó, az a mobiloldalak fontossága. Hiszen a Google ma már kiemelten kezeli a mobilra optimalizált tartalmakat, azok struktúráját és felépítését. Érdemes, tehát már most is böngészgetni a segédletet. A magyar nyelvű változat ezen a linken keresztül érhető el: https://support.google.com/webmasters/answer/7451184