A webmesterek örök kérdéseire talán csak maga a Google tudja a válaszokat. Az, hogy milyen trendek lesznek jövőre, még csak sejteni lehet.

Vajon melyik kulcsszavakkal fogunk előrébb kerülni és milyen módszereket kell alkalmazni ahhoz, hogy akár több helyezéssel is előrébb soroljon bennünket a keresőóriás? Ezekre a kérdésekre maga a Google szóvivője Gary Illyés adta meg az iránymutató válaszokat a PubCon konferencián. Többek között beszélt arról, hogy mire érdemes odafigyelni majd 2018-ban a weboldalak keresőoptimalizálása szempontjából.

A konferencián két fő területről esett szó, de a közelmúltban több érdekesség is napvilágot látott, ami a jövőt illetően érdemes megjegyezni, hiszen mind-mind kihatással lesznek a 2018-as rangsorolásunkra. Gary Illyés úgy nyilatkozott, hogy a Google 2018-as keresőoptimalizálási területek közül legfontosabban kiemelt elemek a strukturális adatok és a mobil indexelés lesznek. Ezenfelül mostanában többször lehetett hallani a közösségi média jelentőségéről és a saját brand kialakításáról is. Mind-mind nagyon fontosak lesznek a jövő évi keresőoptimalizálásban.

A strukturált adatok fontossága 2018-ban

A Google szóvivője szerint jövőre a keresőóriás nagy hangsúlyt fog fektetni a schema adatokra, így azokat már idén érdemes magasabb prioritással kezelni. Fontos, hogy adjunk minél több olyan strukturális adatot az oldalainkhoz, amely az indexelés során segítségére lehet a Google keresőnek, azaz segít megértetni vele, hogy miről is szól az adott oldal. Ezzel a módszerrel jövőre komoly helyezéseket is előrébb ugorhatunk. Azok számára, akik nem ismerik a strukturális adatokat, segítséget nyújthat a http://schema.org összesítő oldal, ahol minden segítséget megkapunk (angol nyelven).

Keresőoptimalizálás jövőre: Ezekre kell figyelni 2018-ban!

Keresőoptimalizálás jövőre: Ezekre kell figyelni 2018-ban!

Gary Illyés kiemelte, hogy ne kimondottan a helyezés előrelépés legyen a célunk az schema adatok megadásával, hanem olyan oldalakat és aloldalakat is strukturáljunk, amelyeket közvetlenül nem akarunk használni a keresőben. Viszont a Google-nek nagy segítséget nyújt az oldalunk megismerésében és megértésében. Vagyis ha a Google jobban megérti az adott oldalt, akkor pontosabban tudja meghatározni, hogy miről szól, és milyen releváns találatokat hozhat rá, ez pedig segít a jobb helyezéseket elérni a webmesterek számára fontos kulcsszavakra.

Mobilra optimalizálásra felkészülni!

A mobilra optimalizálás eddig is fontos szerepet játszott a Google életében. Azok az oldalak, amelyek rendelkeztek mobil változattal, azt előrébb sorolta a Google, amennyiben mobilról indították a keresést. Mostantól pedig az internetes címet is figyelembe veszi a rangsornál a kereső. A legtöbben már most is az „m” aldomain alatt szolgálták ki a mobilos látogatókat, most azonban erre a Google is figyelni fog. Így ezek a domainek lesznek elsődlegesek a Google szemében.

Arra azonban ügyelni kell, hogy a mobilos verziók és az asztali változatok között ne legyen különbség. A Google ugyanis szigorúan fogja büntetni, ha például a mobilos tartalom sokkal kevesebb mint az asztali változaté. Ezért a reszponzív dizájnt javasolják megoldásként. Optimalizáljuk tartalmainkat, képeinket, szövegeinket és az oldal strukruráját is mobilra, hogy azon is élvezhető legyen a tartalom! A Google ugyanis a felhasználói élményekre is figyel, ha a mobil indexelésről van szó.