Míg a keresőoptimalizálásról (SEO) igen sok szó esik, magáról a keresőmarketingről (SEM) elég kevés helyen írnak. Pedig a kettő egymásra épül és együttesen képesek elérni a kívánt hatást. Mint azt tudjuk, a keresőmarketing folyamatosan változik, akárcsak a Google keresőmotorja és a feltérképező algoritmusai.

Manapság már sok stratégia mond csődöt, ami korábban még sikerre vihette a vállalkozásunkat és weboldalunkat.

A folyamatos Google fejlesztéseknek köszönhetően a látogatók is minőségi tartalmakat és megfelelő keresési eredményeket kapnak, így a fejlődés az ő érdeküket is szolgálja. Emellett persze próbálja kiszűrni a bevétel orientált, túloptimalizált oldalak „fekete” keresőoptimalizálási próbálkozásait is. Az utóbbi néhány évben tehát a trend a felhasználó centrikus keresőoptimalizálás felé terelődött, amivel mindenki csak nyert. Azonban még mindig megmarad a kérdés, hogy mi éri meg jobban egy cég számára: keresőoptimalizálásba fektetni vagy fizetett hirdetést finanszírozni?

Óriási a különbség az asztali számítógépen és mobil eszközökön böngészők viselkedése között

A legfrissebb Google által publikált adatok szerint, az organikus átkattintási arány (CTR) az asztali gépeken csökkentek, ám még mindig 65% felett vannak. Azonban fizetett hirdetés alapú kattintások (PPC) továbbra is nőnek és idén februárban rekordot is döntöttek. Mobilon viszont sokkal nehezebb forgalmat terelni! A mobilos átkattintások aránya 50 százalékkal alacsonyabb mint az asztali gépeken, azonban a PPC csupán minimálisan alacsonyabb tőle.

Rendkívül meghökkentő adat, hogy az utóbbi két és fél évben 67 százalékról 39 százalékra esett vissza az organikus kattintások aránya. Fontos különbség fedezhető még fel a kattintás nélküli keresések között is. Míg az asztali változatok esetében a keresések száma 2016 óta stagnál és beállt 34 százalék köré, addig a mobilon ugyanezen időintervallum alatt, közel a duplájára nőtt. A korábbi 33 százalékos érték mára már a 61 százalékot is elérte.

 

Így fordítsuk előnyünkre a Google adatait, a kóresőmarketing révén

A fenti adatokból világossá vált, hogy a mobil eszközökön teljesen más viselkedés jellemzi a felhasználókat, így a keresőoptimalizálás és keresőmarketing is más megközelítést igényel. Míg az asztalon a felhasználókat érdemes találatok irányába terelni, addig mobilon elsődlegesen az azonnali válaszok a fontosak. A Google már tesztel különböző, eszközfüggő megoldásokat, így érdemes lesz nyomon követni ezeket az információ morzsákat, amit a fejlesztésekről majd elénk szórnak.

Bár a Google tökéletesen igyekszik kiszolgálni a felhasználókat, gondosan ügyel a tartalom minőségére, mennyiségére és a kulcsszavak is fontos szerepet játszanak a mai napig a keresőoptimalizálásban. Azonban rövid távon mindenképpen érdemes befektetni a fizetett, kattintás alapú hirdetésekbe (PPC), ha azonnali eredményt szeretnénk elérni. Ennek ellenére nem szabad megfeledkeznünk a keresőoptimalizálás fontosságáról sem, amely hosszútávon fog majd megfelelő pozíciót garantálni számunkra a keresőben.