A keresőoptimalizálással kapcsolatban egyre több helyen olvasni, hogy mennyit változott a trend a Google algoritmus frissítéseinek köszönhetően. Ma már nem azok a dolgok számítanak mint régen, bár a kulcsszavak még ma is igen fontos jelentőséggel bírnak. Azonban a mesterséges intelligenciával felvértezett Google robotok ma már képesek a szövegkörnyezetre és nem csupán egy-egy adott kulcsszóra koncentrálni.

A cikkek, írások, blogbejegyzések és minden írásos tartalom pedig még jobban elősegíti a SEO tevékenységünket. Ma már szinte lehetetlen úgy optimalizálni, hogy a linképítést és a tartalommarketinget teljesen elhanyagoljuk. A viszont linkeknek is többet számít a minősége, mint a mennyisége és a linkkatalógusok ma már szinte semmit nem dobnak a találati lista eredményeinken. Így tehát elsősorban minőségi és informatív tartalmakat kell gyártanunk weboldalunkra, amelyek a meghatározott kulcsszavaink köré épülnek. Mindezt úgy, hogy mobilon és asztali változaton is azonosan jelenjenek meg, zavaró elemek nélkül, egy gyors és letisztult felületen.

Kulcsszó és kapcsolódó kifejezés vadászat

Ha már van egy jól meghatározott célunk a weboldalunkkal, akkor nagy valószínűséggel össze tudunk írni több olyan kulcsszót is ami az oldalunkat, termékeinket vagy szolgáltatásainkat jellemzi. Nem kell megijedni, ha az indulásnál még nem gondoltunk ezekre, az első ráncfelvarrások után is elég ezzel foglalkozni, még a nagy népszerűsítési kampány előtt. Azonban a kulcsszavak rendkívül fontosak a keresőoptimalizálásban, így szenteljünk rá megfelelő időt, hogy a legjobb kulcsszavakat és kereső kifejezéseket megtaláljuk.

Ennek az egyik legegyszerűbb módja, ha a fő kulcsszavunkat beírjuk a Google-ben és a találati lista alján átnézzük a kapcsolódó kifejezéseket. Iránymutatásnak tökéletes, akárcsak a gépelésnél betöltődő javaslatok. Ezeket mindenképpen jegyezzük fel, ha SEO tevékenységbe kezdünk. Persze a manuális keresgetés és írogatás is hatékony, ám rettentően időigényes és lassú folyamat, ezért az úgynevezett „automatikus scraping” technikát alkalmazzuk helyette, amely egy bot vagy web crawler segítségével történik.

Így rangsorol manapság a Google

Automatizált kulcsszó és kereső kifejezés kutatás

Az automatikus kereső kifejezések és ajánlott kulcsszavak gyűjtése és adatbázisba tárolása rendkívül hasznos a keresőoptimalizálás során. Számtalan lehetőségünk van ilyen listát készíteni, de azok, akik nem boldogulnak a programokkal, webportálokkal és kiegészítőkkel, azoknak marad a manuális építés, ami szintén hatásosnak bizonyult a gyakorlatban.

Az egyik legjobb módja az automatizált gyűjtésnek a Google Chrome böngésző egyik kiegészítője, a Scraper Chrome extension. Az adathalászathoz mindössze a megfelelő URL-t kell meghívnunk vele és az XPath crawling-ban meghatározni, hogy melyik részeket szeretnénk megszerezni az oldal forráskódjából. A találatokat kimenthetjük vágólapra vagy akár Google Docs-ba is exportálhatjuk. Ez a módszer több kulcsszóval és kifejezéssel is megismételhető és akár az AdWords kampányaink során is használható optimalizációs célokra.