A Google találati listája igyekszik a keresett kifejezések szerinti legrelevánsabb találatokat felsorakoztatni, rendezve saját algoritmusa szerint felállított rangsorolással, hogy előre kerüljenek azok a találatok, amik legnagyobb valószínűséggel a felhasználók keresnek.

Egyedüli probléma az lehet, ha valaki egyedi márkanevet használ. Ez olyan esetben nem okoz gondot a Google-nek sem, ha az egy értelmetlen, egy szavas kreált név. Ilyenkor bátran röpít bennünket a találati lista élére, de más a helyzet, ha például egy vagy két értelmes szóból készítünk brand nevet.

A Google olyan esetben, ha a brand nevünk önmagában is értelmes kifejezésekből áll, azt keresési kifejezésként érzékeli és előfordulhat, hogy nem bennünket dob az első helyre a kifejezés páros bepötyögése után. Egy angol webmester fordult nemrégiben a Google-höz, hogy segítsenek neki megérteni, miért nem adja első találatként saját vállalkozása oldalát a kereső, ha a „Life Storage” kifejezésre keresünk.

A Google szakemberei részletes felvilágosítást és tanácsot is adtak a tanácstalan webmesternek, hogy megértse, az angol nyelvű márkaneve két, önmagában is értelmes kifejezés, így azt nehéz lenne meghatározni, hogy valaki a szó valós összetételére vagy a webmester brand nevére keres-e. John Mueller Google szakember szerint úgy segíthetünk a keresőóriásnak megérteni, hogy a szóösszetétel egy brand név, ha a domain fő oldalán egyértelműen kiemeljük a kifejezés párost, amely a Google szemében is tudatosítja, hogy ez az adott oldalhoz tartozó márkanév.

Így kell márkanévre optimalizálni Google-ben!

Így kell márkanévre optimalizálni Google-ben!

Továbbá a Google úgy nyilatkozott, hogy a márkajelzés megértésében nagy segítség a kereső számára, ha külön, a márkajelzésről készül egy Wikipédia oldal, amely rendszerezi az adott márkára jellemző adatokat, tulajdonságokat. Hasonlóan segítséget nyújthat a keresőnek, ha a vállalkozás csatlakozik a Google My Business rendszerébe és a regisztrációt követően feltöltik a rá vonatkozó fontosabb adatokat, amely a weboldal azonosításához és a céghez való párosításra szolgált.