Manapság már nem úgy kell cikket írni, mint pár évvel ezelőtt. A Google új algoritmusai már intelligensen képesek értelmezni cikkeinket, írásainkat és nem csupán egy-egy kulcsszóra koncentrálnak.

A SEO szakértők pedig ennek megfelelően az új kereső algoritmus kedvében járva új módszereket alkalmaznak, hogy minél előkelőbb helyre kerülhessenek oldalaikkal.

Előbb tervezzünk és csak aztán írjunk!

Ha jó szöveget szeretnénk írni, akkor előbb vizsgáljuk meg, hogy milyen találatokat dob ki jelenleg a Google az igényelt kulcsszóra. Vizsgáljuk meg, a találatok DA értékét és az alacsony számmal rendelkezőket tanulmányozzuk át. Gyűjtsük ki azokat a szavakat amelyek szorosan kapcsolódnak a témánkhoz – mintául vehetjük a talált cikket is. Ezeket pedig gyűjtsük egy táblázatba.

Vannak erre már különböző online eszközök is, de célszerű saját magunknak megalkotni a sablont, amivel dolgozhatunk a későbbiekben is. Egy-egy kulcsszavat több társ, kapcsolódó kulcsszó kövessen, majd mindegyikhez több alternatív szinonimát is társítsunk. A Google is hasonlóan működik. Tudja, hogy egy-egy kifejezéshez mely szavak kapcsolódnak szorosan és melyek távolabbról. Ha ezeket a kifejezéseket megtalálja a cikkünkben, annál pontosabbnak értékeli majd, így előrébb fogja sorolni még kevés link esetén is.

irjunk

Ne csak a keresőknek írjunk!

A Google alapelve, hogy minőségi tartalmat szolgáltasson a találati listáján minden egyes kulcsszóra. Ezért fontos, hogy a tartalmaink minőségien, precízen és lehetőleg hosszan járják körül a témát, amiről írunk. Minél hosszabb és részletesebb a cikk annál fontosabbnak és informatívabbnak fogja a Google ítélni és előkelő helyezésekkel fog bennünket jutalmazni érte.

A tapasztalatok is azt mutatják, hogy a Google nagyon becsüli, ha valaki részletesen belemélyed egy témába. Alcímekbe, különböző témakörökre csoportosítva, minden oldalról mutassuk be, minél részletesebben a témánkat. Így minden bizonnyal az összes (vagyis a lehető legtöbb) fontos kapcsolódó kifejezés és társ-kulcsszó meg fog jelenni az irományunkban. Ezért inkább írjunk sok karakteres óriás cikkeket, bejegyzéseket rövidek helyett, mert a felhasználók számára is értékeset a Google is értékelni fogja és fontos helyezéseket kaphatunk érte jutalmul.