Sok tapasztalatlan webáruház tulajdonos és vállalkozó alul becsüli az üzleti blogolás hasznosságát, pedig a legújabb Google algoritmusoknak és keresőrobotoknak köszönhetően sokkal nagyobb jelentőségük van, mint néhány évvel ezelőtt.

Míg korábban elég volt a statikus vagy dinamikus bemutatkozó céges weboldalunkat telepakolni a szükséges kulcsszavakkal és beküldeni számtalan linkkatalógusba, ma már ez egyáltalán nem nyerő SEO megoldás. Sőt, rosszabb esetben még büntetést is kiszabhat ránk a Google a túlzott kulcsszó sűrűség miatt.

Manapság a legjobb megoldás, ha előrébb szeretnénk kerülni a Google-ben, ha saját témakörünkbe blogolunk rendszeresen, minőségi tartalommal. Az üzleti blogunk pedig elősegíti a cégünk népszerűségét, annak hitelességét és megmozgatja majd az adásvételeket is. Ha ugyanis a szakmai dolgok miatt hozzánk látogatnak érdekes információkért a téma iránt érdeklődők, akkor szinte biztosak lehetünk abban, hogy a termékek megvásárlásához vagy a szolgáltatások igénybevételéhez is hozzánk fognak fordulni. Ezzel pedig csak is nyerhetünk!

A keresőoptimalizált üzleti blogolás egy kiváló befektetés

A keresőoptimalizált üzleti blogolás alapja, hogy olyan témában írjunk rendszeresen, amely a szolgáltatásainkkal vagy eladó termékeinkkel kapcsolatos. A témát bátran bővíthetjük és a kulcsszavakat sem kell beleerőltetni a szövegbe. A Google mesterséges intelligenciája ma már képes ugyanis értelmezni a cikkek tartalmát és megérteni, hogy mennyire releváns az. Így, ha a témában valaki keres, akkor minél többet és részletesebbet blogoltunk róla, annál valószínűbb, hogy a Google bennünket is előkelő helyre sorolva jelenít majd meg a találati listájában. Ez pedig hosszú távon jövedelmező üzlet, ami sokkal költséghatékonyabb, mint a különböző marketing kampányok.

blogolas

Tippek a sikeres üzleti blogoláshoz

Ahhoz, hogy ne csak feleslegesen írjunk a keresőoptimalizálás miatt cikkeket, érdemes olyan témákról írni, ami a célközönségünket is érdekelheti. Lehet, a technikai paraméterek unásig ismételgetése nem fogja egy olvasó figyelmét sem felkelteni, de a gyártási folyamatba való beavatás, az alapanyagok származásának leírása vagy egy érdekes történet a forgalmazott termékek alternatív felhasználásáról már igen. Érdemes kikérni a közösségünk és ügyfeleink véleményét, hogy meghatározzuk a jó irányt.

Fontos, hogy mindig izgalmas, figyelemfelkeltő címeket írjunk és hogy a tartalmunk sem legyen félrevezető. Célszerű azonban elkerülni a „Nem gondoltad volna…” és az „..ami ezután történt” jellegű hatásvadász szalagcímeket. Írjunk rendszeresen, ne hagyjunk ki heteket, hónapokat és lehetőség szerint válaszoljunk minden hozzászólásra és kérdésre is a cikkel kapcsolatban.

A cikkeket aztán minden közösségi csatornán osszuk meg és legyen mód az olvasóknak is rá, hogy megoszthassák. A hashtagakkel tovább növelhetjük az olvasóink körét és a szakmai cikkeket akár külön kategóriákba sorolva is kezelhetjük. A termékmintákat és a nyereményjátékokat pedig mindenki szereti, így érdemes ezeket a módszereket is felhasználni a közösségünk és olvasótáborunk növelésére.