Sokan gondolkodtak már el rajta, hogy vajon a Google szemében ugyanolyan súllyal számít-e egy szöveges hivatkozás, mint egy képre helyezett link.

Vajon a keresőóriás számára egy kép is tud releváns URL-ként, a szövegessel azonos erősségűnek számítani vagy ezek a képre helyezett hivatkozások csupán kiegészítésként szolgálhatnak a szöveges környezetben elhelyezett linkek mellett? A Google szóvivője, John Mueller a szokásos, webmestereknek szóló videóbeszélgetésében nemrégiben tisztázta az olyan sokszor felmerülő kérdést és eloszlatta a bizonytalanságot.

A videokonferencia közben egy webmester arra a kérdésre kereste a választ, hogy a kép linkek belső hivatkozásként milyen súlyozással számítanak a keresőóriásnak. A Google szakembere két fontos tényezőt is elárult ezzel kapcsolatban. Az első, amit a Google most először publikált hivatalos csatornáján, hogy a képekre pakolt hivatkozások pont ugyanolyan erősséggel bírnak a kereső szemében, mint a szöveges linkek. Nincs tehát megkülönböztetés a két típus között, így a rangsorolás súlyozása teljesen egyenlő módon történik.

Hogyan veszi figyelembe a kép linkeket a Google?

Hogyan veszi figyelembe a kép linkeket a Google?

A másik fontos momentum, amit John Mueller videójában elmondott, hogy érdemes az alt tagokat minden esetben kitölteni, ugyanis a Google ezt is súlyozottan figyelembe veszi. Főként akkor előnyös ez a kép attribútum számára, ha nincs releváns szövegkörnyezet, ami a képet körbe fonná és a Google következtethetne a kép tartalmára. Ha tehát az „alt” tagot tökéletesen kitöltjük, a kereső úgy fogja azt értelmezni, mintha egy sima szövegrész lenne, amire a linket hozzáfűztük. Mindezt teljesen egyforma súlyozással, mintha egy sima szöveges hivatkozás lenne.

Ez az új információ halmaz, olyan webmestereknek is hasznos lehet, akik eddig kerülték a képekkel való hivatkozásokat, mert úgy gondolták, hogy a Google szemében egy olyan link, ami képre van ráhúzva, a sokkal gyengébb értékkel bír.

Sokan ódivatúnak vélték, ha egy menüpont szöveg helyett képből van összeillesztve, miközben az elhangzottak alapján, ha az „alt” tulajdonsága megfelelően ki van töltve, az teljesen ugyanolyan erővel bír, mintha kép helyett a szövegre húztuk volna rá a linket. Sőt! Sok esetben ilyenkor egy sokkal hosszabb, kereső optimalizáltabb szövegrészt is el tudunk egy egyszavas menüpont mögé rejteni!