A keresőoptimalizálással foglalkozó webmesterek már biztosan hallottak a Pubcon elnevezésű konferenciáról, amely 2018-ban olyan népszerű helyeken kerül megrendezésre, mint Florida és Las Vegas. A jelenlegi rendezvényre pedig februárban Austinban került sor. A konferencián idén is nagy hangsúlyt fektettek a keresőkre és a keresőoptimalizálásra, így többek között előadást tartott a Microsoft és a Bing kereső képviseletében: Purna Virji, és Garay Illyés a Google szóvivője is.

Az amerikai Pubcon konferencia fontos mérföldkőnek számít keresőoptimalizálási szempontból, hiszen a kiemelt rendezvényen sok tippet és trükköt tudhatunk meg maguktól a cégek szóvivőitől, akik eloszlathatnak egy-egy tévhitet vagy megerősíthetnek néhány nem publikált információt. Az idei Pubcon is tartogatott néhány érdekességet és megerősítést nyerhettünk pár fontos témakörben. Akik az itt elhangzott SEO technikákat jól tudják alkalmazni, azok nagy valószínűséggel kiemelt helyet is el tudnak érni a Google találati listájában.

Nem csak a tartalom, az elrendezés is számít!

A nemzetközi keresőoptimalizálással foglalkozó közösség szerint a legértékesebb kijelentést Gary Illyés a tartalommal kapcsolatosan fogalmazta meg. Kijelentette ugyanis, hogy egy oldal struktúrája igenis befolyásolja a rangsorolást. Ezért nem mindegy, hogy a fő tartalmi rész hová kerül és az sem mindegy, hogy mobilon is azonos helyen van-e, mint az asztali változaton. A szóvivő azt is megerősítette, hogy az EAT (szakértelem, megbízhatóság és tekintélyesség) továbbra is rendkívül fontos egy oldal helyezésében, azaz, hogy milyen minőségű, megbízhatóságú és tekintélyű oldalról kapunk viszont linket.

A Google szakembere arról is beszélt, hogy a strukturált adatoknak milyen fontos jelentőségük van. Kiemelte példaként a képeket, éttermeket és a recepteket. Fontos információ, hogy a Google korábban büntette, hogy egy-egy részt elrejtettünk mobilon, ami az asztali változaton látható volt. Most már engedékenyebb a rendszer és javascripttel fülecske vagy menügomb mögé rakhatunk tartalmakat, ez nem fogja befolyásolni rangsorolásunkat. A mobilindexeléssel kapcsolatban azt is elárulta, hogy ha felugrik a feltérképezések száma, az már biztos jele annak, hogy a Google átkapcsolt mobil indexelésre.

Fontos SEO tippeket adott Gary Illyes, a Google szóvívője

Fontos SEO tippeket adott Gary Illyes, a Google szóvívője

Az új Search Console továbbra is segíti a webmestereket

Gary Illyés kiemelte a megújult Search Consol fontosságát és jelezte, hogy hamarosan új funkciókkal is bővülni fog. Fontos, hogy itt ellenőrizzük, hogy a Google robotja, hogyan látja az oldalunkat, hiszen könnyen kieshetünk hiba esetén az indexből. Megemlítette, hogy ezt a funkciót már a Chrome 41-es verziója is támogatja. A meta leírások lazaságáról is beszélt, úgy fogalmazott, elég ha csak valami relevánsat írunk és nem számít milyen hosszan tesszük mindezt.

Nyerő tippként említette az AMP technikát, amellyel már 10%-kos forgalombővülés is elérhető. Novemberi adatok szerint már 25 millió domain és 4 milliárd URL használta az AMP technikát. Fontos, hogy mobilon jól „mutassuk”, mivel a Google hamarosan tömegesen vált át a mobil indexre, ami átrendezheti a találati listákat. A HTTPS-re váltásról is beszélt és hogy a legtöbb esetben ez gördülékenyen megy. Azonban még egy fontos dolog kiderült a konferencián: apróság, mégis nagyon fontos a nyelvi beállítás. A hreflang nagy hatással van ugyanis a rangsorolásra, ezért megfelelően kell beállítani!