A PR cikk tulajdonképpen egy olyan cikk, tanulmány vagy blog bejegyzés, amely értékes linket tartalmaz a keresőoptimalizálásra szánt weboldalunkra. A teljesen etikus és engedélyezett módszerből jönnek általában a legértékesebb hivatkozások, amit a Google előresorolással jutalmaz majd, így gyorsan és hatékonyan léphetünk előre a keresőóriás találati listájában. Nem elég tehát, ha tartalmunk valóban információ dús és a látogatók figyelmét is kiérdemli, fontos a ránk mutató hivatkozások száma és minősége is.

Még korábban a linkek mennyisége és a kulcsszavak sűrűsége volt a meghatározó szempont a keresőoptimalizálásban, mára már nem fontos egy módon agyon halmoznunk a szükséges kulcsszavainkat a leírásban. Sőt! A Google már büntet is, ha például a háttér színével azonos betűvel írunk kulcsszavakat például az oldalunk láblécébe. A ránk mutató linkek pedig már nem túl előnyösek, ha linkkatalógusokból származnak, hiszen ezek ereje elenyésző. Ma már fontos, hogy a hivatkozásunk körül is kellő terjedelmű, releváns tartalom álljon. Erre pedig a legideálisabb forma, a PR cikk!

Így írjunk PR cikket, hogy a Google megkedvelje oldalunkat

A szövegírás alapjainak fontossága a webes tartalmakra is jellemző. Itt is változatosan kell fogalmaznunk, megfelelően tagolnunk és a toldalékokat, ragokat is megfelelően alkalmaznunk. Az online szövegírás tanulható és elsajátítható, így azt akár külön költség nélkül, házon belül is rendezhetjük, mégis javasolt egy sok éves szakmai gyakorlattal és megfelelő végzettséggel rendelkező szövegírót keresnünk PR tartalmainkhoz, hogy a lehető legnagyobb hatékonyságot érhessük el SEO tekintetben.

Fontos, hogy a HTML formázások is rendben legyenek és a címsor tartalmazza a számunkra szükséges kulcsszót. A főcímben szintén szerepelnie kell a kulcsszavunknak, akárcsak az első bekezdésben. Érdemes csak 4-5 alkalommal ismételni a kulcsszót egy 3000 – 4000 karakteres szövegben, ügyelve a kulcsszó sűrűségre. A képek nevével, aláírásaival, kiemelésekkel és listaelemekkel is el tudunk játszadozni, akárcsak a link szövegekkel. A linkek célja mindig az legyen, hogy a keresőmotor számára megértesse, hogy egy-egy adott témakörben, a mi oldalunk a legmegfelelőbb hivatkozás, amire az olvasónak szüksége lehet.

pr

PR cikkeknél, SEO szempontból fontos a releváns szövegkörnyezet

A Google feltérképező algoritmusai minden oldalt bejárnak és az őket összekötő hivatkozások alapján minden kulcsszóra kalkulálnak egy-egy pozíciót. Ez a pozíció fogja befolyásolni, hogy a kereséseknél hol jelenik meg az oldalunk. Ez persze függhet régiónként és keresési eszközönként, illetve egy-egy felhasználó keresési szokásaitól is, de egy jó PR cikk képes oldalakat is előrébb léptetni a weboldalunkat a keresőben, ezért érdemes ügyesen csinálni és időt, energiát és pénzt áldozni rá.

A jó PR cikk információ dús és minőségi és nem csupán a linképítés a célja. Hasznosnak, terjedelmesnek és a közösség által is kedveltnek kell lennie. Az ilyen cikkek aztán bővebb információért hivatkoznak a mi oldalunkra a megfelelő kulcsszavakkal – természetesen. A Google pedig ezt díjazni fogja, hiszen minél több, minőségi oldal mutat ránk megfelelő tartalommal, annál előrébb sorol majd bennünket. Persze az eredmény függ a tartalomtól, a kulcsszó versenyhelyzetétől és a havi keresések számától is.