A webáruházakat üzemeltetők közös célja, hogy maximalizálják bevételeiket. Ennek elérése érdekében különböző technikákat vethetünk be, hogy minél több releváns látogatóra tegyünk szert, akik értékes vásárlókká válhatnak az oldalunkon. Az egyik legfontosabb webáruház üzemeltetéssel kapcsolatban, hogy az oldalunk legyen könnyen átlátható, gyorsan elérhető, egyszerűen kezelhető, de mégis professzionális színvonalat tükrözzön.

A webshopok látogatókért vívott harca közben ne feledkezzünk meg azokról a platformokról sem, amelyet esetleg konkurenciáink kihagynának, ezért legyünk jelen aktívan a közösségi portálokon, végezzünk különböző reklám kampányokat és foglalkozzunk kiemelten a keresőoptimalizálással is. A sikeres webshop alapja ugyanis nem csupán a weboldal küllemén és annak árumennyiségén múlik, hanem azokon a látogatókon, akiket vásárlókká tudunk konvertálni.

A termékoldalak és kategóriák keresőoptimalizálása

A Google örömmel veszi, ha szép, strukturális felépítésű a webáruházunk. A logikus és hierarchikus kategória kialakítás ugyanis nem csak a vásárlók navigálását könnyíti meg, hanem a Google számára is világossá teszi, „miről is szól az oldal”. A legújabb algoritmusok pedig díjazni fogják igyekezetünket és ezzel megerősíthetjük a keresőben szerzett pozíciónkat. Az egyes kategóriák között biztosítsuk az átjárást és kenyér morzsa jellegű linkekkel optimalizálhatjuk a léptetéseket.

A terméklista oldalakon biztosítsunk különböző szűréseket, de ha tehetjük, minden fontosabb szűréshez egyedi, keresőbarát URL-t alakítsunk ki. Ezután tudunk optimalizálni közvetlenül kategória listaoldalakra és termékoldalakra is. A termékoldalak beszédesek, figyelemfelkeltőek és meggyőzőek legyenek. Legyen rajtuk bőséges leírás, minőségi képek és vásárlói visszajelzések is. Ezzel növelhetjük az eladások számát és a metaadatok kitöltésével a Google is teljesebb képet kap a termékekről, termékkínálatunkról.

Ezekre érdemes odafigyelni, webáruházak keresőoptimalizálásakor

Ezekre érdemes odafigyelni, webáruházak keresőoptimalizálásakor

Ma már nem ugyanazok a fontosak SEO szempontból mint régebben!

Fontos megjegyezni, hogy még pár évvel ezelőtt a webáruházak is gyakran halmozták az oldalaikon a szükséges kulcsszavakat és számtalan linket irányítottak oldalukra, ma már ezekért a Google büntetéseket osztogat és nem sorol jó pozícióba. Ma már sokkal többet ér, ha megfelelő, mobilra is optimalizált weboldallal rendelkezünk és a külső hivatkozások valódi, témához illeszkedő környezetből származnak. Így tehát a kevesebb, de minőségi link sokkal értékesebb keresőoptimalizálás szempontjából, mint a sok linkkatalógusból származó, semmit érő hivatkozás.

A másik fontos újdonság a közösségi média. A Google ugyanis figyelemmel kíséri milyen platformokon vagyunk jelen, mennyire vagyunk aktívak és milyenek a vásárlói visszajelzések. Így az értékelések száma és mértéke is befolyásolja a rangsorunkat a találati listában. Célszerű saját Youtube csatornát is készíteni, ahová például a termékekről készítünk rövid bemutató vagy kicsomagolós videókat, készíthetünk Instagram oldalt, ahol termékképeket töltünk fel és persze legyen Facebook oldalunk is, ahol a kapcsolatot tarthatjuk a vásárlókkal. A közösségi portálokban számtalan lehetőség lapul a webáruházak számára és az ottani aktivitások befolyással vannak a keresőoptimalizálási eredményekre is.