Minden webmester és webáruház tulajdonos álma, hogy a számára fontos kulcsszavakra első lehessen a Google keresőjében. Azonban legtöbbször a találati lista első oldaláig is hosszú út vezet.

Sok weboldal tulajdonosnak pedig még az útra is nehéz rátalálnia, nemhogy kijárnia azt. Sokan könnyen feladják a keresőoptimalizálási álmaikat és inkább mélyen a zsebükbe nyúlva, sok számjegyű összegeket költenek hirdetésekre, hogy látogatót toborozzanak honlapjukra. Ez egy nagy hiba, hiszen a jól optimalizált oldal önmagát adja el és tartja fenn.

A természetes elérések mindig sokkal értékesebbek, mint a fizetett látogatók. A SEO pedig nem is olyan bonyolult mint azt sokan állítják, csupán erre a 10 dologra kell odafigyelni és kitartóan dolgozni rajta, hogy oldalunk látogatott lehessen és önmagát legyen képes eltartani:

A Google szereti az eredeti, egyedi szövegeket

 

1. A legfontosabb a kulcsszó meghatározása. Erre hagyjunk elegendő időt és fektessünk bele elég energiát, hogy a számunkra legfontosabb keresőszavakat és szóösszetételeket megtaláljuk. Ezek fogják ugyanis garantálni a látogatókat számunkra.

2. Ezekhez a kulcsszavakhoz tartoznak olyan kifejezések, amelyek nem teljesen relevánsak, mégis a kulcsszó szempontjából fontosak és nem jellemzőek más témákra. Ezeket begyűjtésének legegyszerűbb módszereként elemezhetjük a találati lista első 10 helyezettjét.

3. Ha már tudjuk milyen kulcsszavakat és kifejezéseket használjunk, ideje megfelelő tartalmat is kreálnunk köré. Tartalmainkat cikkekként, hírként és blogbejegyzésekként tudjuk publikálni. A cikkírás rendkívül fontos eleme a mai SEO technikáknak.

4. A HTML kódok elemzésével szűrjük ki a hibákat és ellenőrizzük a kulcsszó sűrűséget is. A túloptimalizált oldalak ugyanis többet ártanak mint használnak. A fontosabb kifejezések és kulcsszavak pedig jelenjenek meg a title, a desc, h1, img alt elemekben is.

5. A viszont linkek még mindig kiemelkedően fontosak a keresőoptimalizálás szempontjából. Mindig releváns weboldalra kerüljünk ki, megfelelő, természetes közegben és kerüljük a linkkatalógusokat. Azonban a linképítésnél csak is hiteles, megbízható weboldalakkal fog sikert elérni.

6. Ismerjük meg a konkurenciát és készítsünk link profilt magunknak. A Google rangsorolási algoritmusa csak akkor fog bennünket hitelesnek értékelni az adott témakörben, ha arra valóban érdemesek vagyunk. Az új, Google Pingvin ugyanis sokkal intelligensebb, mint elődjei! Akár PR cikkekkel is vásárolhatunk népszerűséget magunknak.

7. A mobilra optimalizált weboldal verzió és a gyors betöltés rendkívül fontos tényező az új algoritmus számára. A mobil indexeléssel újabb lehetőségek nyíltak a webáruházak és a weboldal tulajdonosok számára. Használjuk a Google AMP szolgáltatását és 10%-ot is javulhat találati arányunk.

8. Kövessük nyomon látogatóinkat. Monitorozzuk tevékenységüket és Google Analitycsben tanulmányozzuk statisztikai adataikat. Optimalizáljunk ezek alapján és figyeljük, hogyan alakulnak helyezéseink az optimalizálás hatására. Kövessük nyomon, mikor hanyadik helyen vagyunk.

9. A kulcsszó elemzők rendkívül hasznosak lehetnek. Ne álljunk meg egyetlen egy optimalizálásnál, állandóan képesek legyünk frisset, újat mutatni. A keresőoptimalizálás ugyanis egy folyamat, nem pedig egy állapot. Képezzük magunkat és figyeljük a friss keresőoptimalizálási híreket.

10. Kerüljük el a büntetéseket. A Google nem csak a túl sok kulcsszó miatt büntet, hanem a gyanús viszont linkek miatt vagy a nagyon gyenge tartalom miatt is. Néha a mobilra optimalizált változat is okozhat visszaeséseket. Ellenőrizzük gyakran, hogy nem estünk-e vissza vagy kerültünk-e ki a találati listából.