Sajnos a magyar weboldalak, blogok és webáruházak még mindig hemzsegnek a hibás keresőoptimalizálási megoldásoktól. Sok webmesterben ugyanis mélyen rögzültek azok a régen bevált, kulcsszó alapú SEO berögződések, amelyekkel ma már nem sokat tudnak előrébb lépni. Egyes esetekben ezekkel a régi módszerekkel pedig akár rövidebb-hosszabb időre is kikerülhetünk a találati listából vagy hátrébb sorol bennünket a keresőóriás. 

Ami persze a konkurenciánknak hátrány, az nekünk előny. Tanulva az ő hibájukból, alkalmazzuk a legújabb Google keresőoptimalizálás trendeket, hogy meghódíthassuk a találati listákat. A következőkben ecsetelt módszerek, segítenek, hogy weboldalunkkal belopjuk magunkat a Google robotok szívébe és a keresőóriás algoritmusainak kedvenceivé válhassunk. A Google siker titka mindössze annyi, hogy tudjunk jó tartalmakat gyártani, megfelelő kulcsszavakat alkalmazni és minőségi szolgáltatásokat nyújtani a látogatóinknak.

Mennyire fontos a jó kulcsszó 2018-ban?

Bár a kulcsszó fontossága igencsak megváltozott az utóbbi években, az oldalunknak és szolgáltatásunknak még mindig szüksége van rá, hiszen ezek a kulcsszavak határozzák meg a területet amivel foglalkozunk, amilyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálunk és ami alapján ránk találhatnak. Ezeket azonban a régi, klasszikus kulcsszó halmozással szemben, sokkal egyszerűbben és olvasóbarátibb módon is tudjuk alkalmazni weboldalainkon. Régen nyakatekert, magyarul irritálóan hangzó mondatokba kényszerültünk bele, csak hogy a kulcsszavainkat megfelelő formában beleerőltessük a mondatokba, lehetőleg minél sűrűbben.

A legújabb Google frissítések azonban már nem várják el, hogy a nehezen felkutatott kulcsszavainkat az olvasóink elé toljuk a végtelenségig ismételgetve. Ma már a természetes olvasói környezet a legfontosabb a Google robotok számára is. A kulcsszavakat gondosan vizsgáljuk meg, ha kell szakemberekkel pár 10-100 ezer forintért kutassuk fel és megfelelően alkalmazzuk, úgy, hogy a felhasználókat ez ne zavarja.

Tuti tippek keresőoptimalizált tartalomíráshoz

A tartalom minősége tehát 2018-ban az egyik legfontosabb SEO eszköz, amivel a google robotoknak kedvezhetünk. A mesterséges intelligenciával felvértezett algoritmusai ugyanis a szövegkörnyezetből képesek megállapítani, hogy hasznos tartalmat írtunk-e egy-egy kulcsszóra. Fogalmazzunk világosan, informatív adatokat osszunk meg és a terjedelmet sem korlátozzuk néhány bekezdésre.

Nem szabad a külső hivatkozásoktól sem félni, ezek ma már nem gyengítik az oldalunkat, de a linkek mennyiségét azért tartsuk a normalitás határán belül. Általában 1000-1500 karakterre jusson egy-egy hivatkozás, ami akár saját oldalunkon belülre is mutathat. A megfogalmazásainkban használjunk szinonimákat és minél szélesebb körre bővítsük ki az adott témát. A minőségi tartalmak és az olvasók által ott töltött idő pedig szinte garantálja, hogy a Google találati listán előrébb fogunk kerülni. Kitartással és türelemmel, szinte biztosra vehető az eredmény!