Üzleti blogot írni rendkívül megéri, hiszen számtalan haszonnal jár a vállalkozó számára, a Google is imádja és az olvasó is tanulhat belőle. A SEO tevékenység és a tartalommarketing fontos alappillére és jó reklámfelület is egyben.

Ha jól csináljuk, akkor nagy eséllyel fogunk egyre nagyobb olvasótábort vásárlóvá konvertálni. Mindenekelőtt a legfontosabb, amiért üzleti blogírásba kezdünk, hogy látogatót hozzunk.

Ezek az üzleti blogírás előnyei

Ez lehet akár a szövegben elhelyezett linkre kattintás és a keresőoptimalizálásnak köszönhetően a Google-ból organikus elérés is. Ez azonban nagy szakmai gyakorlatot igényel, hiszen fontos, hogy optimalizált szövegeket írjunk, ami egyaránt tetszik az olvasóknak és a keresőnek is. A bejegyzéseket a közösségi oldalakon is megosztogathatjuk, így egy virális cikkel akár ingyen reklámhoz is jutunk, és számtalan emberhez eljut a „hírünk”. Amennyiben hírlevelet is küldünk ügyfeleinknek, akkor az üzleti blog tartalmára is bátran hivatkozhatunk, így nem csupán egy erőltetett reklám levélnek fog tűnni, hanem hasznos tanácsokat és információkat is szolgáltat majd.

Nem kell túl erőltetni a szolgáltatás vagy termék kínálatot, hiszen nem egy „sales” oldalt készítünk, ahol egy-egy terméket vagy a webáruházat akarjuk promózni, hanem információkat akarunk szolgáltatni olvasóknak. De fontos, hogy mindezt úgy tegyük, hogy a Google is a témában jártas hivatkozásként értékelje majd a weboldalunkat és az olvasó is megbízzon bennünk, így ha vásárolni szeretne, majd biztosan tőlünk teszi azt meg. A megfelelő szövegekkel, a rendszeres írásokkal és az informatív tartalommal hosszú távon is eredményesek lehetünk az adott témában. Ebben segít, ha meghallgatjuk az olvasók véleményét és akár egy-egy kérdőívben saját kis piackutatásokat is tartunk ezzel kapcsolatban. Ez egy rendkívül alacsony költségvetésű módja a márkanépszerűsítésnek és a keresőoptimalizálásnak, linképítésnek egyaránt.

uzletiblog

Kerüljük el ezeket a hibákat az üzleti blogírás során

Bár úgy tűnik, a közösségi média megosztási funkciói mellettünk állnak, fontos megjegyezni, hogy a konkurencia is ugyanúgy használhatja őket. Tehát az első legnagyobb hiba, ha nem is írunk üzleti blogot. A második, ha nem használjuk ki a közösségi médiában rejlő lehetőségeket. Ezt pedig csak is minőségi írásokkal és informatív tartalommal tehetjük meg. Hiába a terjengősség ingyenes lehetősége, ha a cikkünk nem olyan jó, hogy azt bárki is megossza. Ennek klasszikus példája, amikor annyira szakmai egy blog, hogy az csak egy rendkívül kis célközönséget képes megszólítani. Egy olvasó pedig 7 másodperc alatt dönt, hogy elolvassa-e a cikket vagy nem, így a látogatót is gyorsan elveszíthetjük egy rossz írással.

Fontos, hogy ne személyeskedjünk túlzottan és ne legyen túl rámenős sem az írás. A legjobb, ha tárgyilagos és megfelelő tudást képes átadni, bizonyítandó, hogy a hivatkozott cég otthon van a témában, ezért érdemes tőle beszerezni az adott terméket vagy a szolgáltatást. Másik hiba, ha túlzásba esünk. Ne legyen túl hosszú egy-egy bejegyzés, mert akkor senki sem fogja elolvasni. Ugyanígy ne akarjunk egy cikkel több célt elérni (pl. egyszerre követőkre szert tenni, hírlevél feliratkozót gyűjteni, közvéleményt formálni, vásárlót szerezni…). A logikátlan felépítés csak kisebb gond, de az értelmetlen mondatok, amelyek kimondottan a kulcsszó halmozást célozzák meg, ma már nem nyerőek. Sem az olvasó, sem pedig a Google nem díjazzák. Ha pedig a tartalommarketing nem megy házon belül, bátran bízzuk egy hozzáértő csapatra a dolgot.