A weboldalak keresőoptimalizálása, vagyis a website SEO minden honlaptulajdonos számára egyaránt fontos, legyen szó akár csak egy online céges névjegykártyáról, blogról vagy akár webáruházról. Azonban a webáruházak esetén a folyamatos keresőoptimalizálás közvetlen bevételt hoz, így sokkal szükségesebb, mint egy egyszerű rajongói oldal esetében.

A harc persze egyre kiélezettebb, hiszen minden webáruház azt szeretné, ha az ő forgalma lehetne a legnagyobb.

Ha szeretnénk minél jobb helyezést elérni a Google találati listájában, akkor a négy különböző típusú webáruházunkon található oldalaink mind más és más kulcsszóra erősíthetik a pozíciónkat. A webáruházunk keresőoptimalizálása előtt azonban meg kell határoznunk azokat a kulcsszavakat, szó összetételeket, amelyekre a célközönségünk keres. Nem mindig éri meg brandnevet építeni, de sokszor az is segít, ezt is el kell döntenünk, hogy belevágunk-e ebbe. A közösségi aktív jelenlét, valamint a megfelelő marketinges tevékenység pedig tovább növelheti a látogatószámunkat és az eladásainkat.

Így optimalizálhatjuk a webáruházunk főoldalát és a kategória oldalakat

Egy webáruház legfőbb oldalai a főoldal, a kategóriaoldalak, a termékoldalak és a blog oldalak. A webshop főoldala célozza meg a legáltalánosabb kulcsszavakat. Ha például barkács webáruházunk van, akkor a „barkács webshop” lehet ideális, de érdemes időt szentelni a kulcsszókutatásra, hogy megfelelően optimalizálhassunk. A főoldalra a legnagyobb forgalmú, releváns kulcsszóra optimalizáljunk. A kategóriaoldalakon már nehezebb a dolgunk, érdemes felkeresni a konkurencia oldalait, hogy a legnépszerűbb elnevezéseket azonosan használjuk. Ellenőrizzük a Google eszközével, hogy melyek a legnépszerűbb keresések és egy-egy kategória oldalt ez alapján alakítsunk ki.

A legfontosabb tudnivalók egy webáruház keresőoptimalizálásához

A legfontosabb tudnivalók egy webáruház keresőoptimalizálásához

Ezek a legfontosabb oldalaink SEO szempontból

A termékoldalak rendkívül fontosak, hiszen legtöbbször egy webáruház érkezési oldala a keresőből konkrét termékre történik. SEO szempontból tehát az egyik legfontosabb része az oldalunknak. A termék neve mindig szerepeljen a title tagban és legyen leírás is a termékről. Érdemes trükközve a termék nevét, annak jellegét és a fő kulcsszót párosíthatni az elnevezésekben a rövid és hosszú leírásokban. Időbe telhet, de a termékek oldalát célszerű a kulcsszavak után kutatva felépíteni. A webáruház keresőoptimalizálásában pedig egy blog tud még igazán a segítségünkre lenni.

Itt minden olyan fontos kulcsszót és kulcsszó párt fel tudunk sorakoztatni, amelyeket az előző három részben nem tudtunk. Minden, a termékeink témájához kötődő szolgáltatás, teszt szóba jöhet mint érdekes iromány. Ez nem csak a Google szemében lesz fontos, de a látogatók is élvezettel olvassák majd. Érdemes egy-egy bejegyzésben kategóriát vagy terméket is belinkelni, amely leginkább illik a szövegkörnyezethez.