Kezdőként elég nehéz lehet elboldogulni a keresőoptimalizálás bonyolult útvesztőiben. Sok a régi, elavult tanács és trükk az interneten, ahol még olyan tanácsokat olvashatunk, amelyek mára már csak ártanak a weboldalunknak. A Google ugyanis már bünteti azt, amit pár éve még nyugodt szívvel fogadott.

Néhány régi trükk, amivel még előre léphettünk a találati listában, ma már hátra sorol bennünket.

Sok amatőr webmesterben még hűen él az a tendencia, hogy a kulcsszavak halmozásával az adott szó összetételekre, kifejezésekre majd előrébb kerülhetnek a keresőóriás találati listájában. Sokan még azt is tudni vélik, hogy ha telenyomják linkekkel az írásaikat, az oldaluk saját magát erősítve generál majd helyezéseket önmagának. Talán ugyanez a tábor még abban is reménykedik, hogy a weblap katalógusokba, link farmokra beküldött, azonos ajánló szöveggel ellátott hivatkozásuk szintén segíti majd a helyezésüket a Google-ben. Ez sajnos tévedés. Ezek az idők lejártak.

A címkefelhők korának leáldozott

Korábban még minden oldalon találkoztunk kulcsszó felhőkkel és kifordított, már-már értelmetlen mondatokkal, amelyek megfelelő formában tartalmazták a szükséges kulcsszót. Azonban ezekkel ma már többet ártunk mint használunk. A Google legújabb, Pingvin algoritmusa ugyanis már számtalan tulajdonságot figyelembe vesz a kulcsszavakon kívül. Ezért nem érdemes telehalmozni ismételgetve, azonos formában a weboldalunkat a kulcsszavainkkal, mert a Google túloptimalizálásra hivatkozva büntetést fog az oldalunkra kiszabni.

Már a legfontosabb on-site és off-site SEO módszerek a felhasználói igények köré épülnek. Vagyis a Google számára is az a fontos, ami egy átlagos felhasználó számára. Legyen a weboldal informatív, hasznos, elegendő terjedelmű, letisztult, ne legyenek benne felugró reklámok, a tartalmat ne takarja el kéretlen tartalom, a linkek relevánsak legyenek és hasznosak, illetve mobilról és asztali gépről is ugyanazt a tartalmat láthassuk, letisztult felülettel.

A legfontosabb teendők sikeres keresőoptimalizáláshoz

A legfontosabb teendők sikeres keresőoptimalizáláshoz

A legfontosabb szempontok a minőségi SEO-hoz

Bármilyen oldalunk is legyen, fontos, hogy alakítsunk ki rá olvasható, terjedelmes tartalmat, amely oda tudja kötni a felhasználókat és a keresőrobotokat is az oldalra. Ezek informatívak legyenek és ne hemzsegjenek a linkektől. Terjedelmüket tekintve 3000 – 5000 karakter hosszúak legyenek és ekkora szövegrészben maximum 2-3 linket helyezzünk el. Ezek pedig mutassanak olyan oldalra, ahol az adott témakörrel kapcsolatot részleteket olvashatják a látogatók.

A címsorban és az első bekezdésben is írjunk kulcsszavakat és egészítsük ki járulákos szavakkal. Használjunk olvasható URL-eket és ne féljünk a kifelé linkeléstől sem. Használjunk képeket, videókat és megfelelően alkalmazzuk a HTML tag-eket. Az oldal gyors legyen, mobilbarát és használjuk a közösségi gombokat is. Természetesen fogalmazzunk, használjunk több alakos kulcsszavakat, kulcsszó párokat, szinonimákat. Ne kulcsszavakban hanem témakörökben gondolkodjunk. Írásaink a felhasználóknak szóljanak és ezt a Google is jutalmazni fogja!