Jó hír a magyarországi webáruházaknak, hogy a legfrissebb felmérések alapján a hazai webáruházak kétharmada forgalomnövekedést ért el a tavalyi évben. Azonban nem csak ez az információ derült ki az idén már 11. alkalommal megrendezésre kerülő, éves nagy webáruház felmérés eredményeiből.

A közel 900 webáruház részvételével készült felmérésben csupán néhányan számoltak be forgalom csökkenésről, ami főként a megfelelő keresőoptimalizálásnak, a jó marketing tevékenységeknek és persze a gazdasági helyzetnek is köszönhető.

Az idén az interneten értékesített termékek listáját a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai szerek és a gyógyszerek, valamint a vitaminok foglalták el. Egy-egy rendelés átlagos értéke valamivel több mint 20.000 Ft volt, amelyet leginkább utánvéttel egyenlítettek ki a vásárlók. Bár ma már szinte minden webáruházban elérhető a bankkártyás fizetés is, a hazai rendelések több mint 80 százaléka még az utánvétes, készpénzes fizetés preferálja.

Itt vannak a 2018-as webáruház felmérési adatok

Míg egy fiatal webáruházat 100 – 200 napi látogató tekint meg, addig a 3-4 éveseket már 400 körül böngészik, az 5 évesnél idősebb webáruházakat pedig már több mint 800-an felkeresik naponta. A napi bevételek száma pedig ezzel egyenes számban arányos. A hazai webáruházak közel felét bérelt rendszerben futtatják, a maradék pedig saját fejlesztésű webshopot használ. A legnépszerűbb fizetési mód az utánvét, amit a banki átutalás követ, ezt a készpénzes fizetés követi és csak ezután következik a bankkártyás fizetés és a PayPal.

A vezető webáruházak és a közepes méretűek is már észszerűen használják a közösségi médiát, így például 88%-uknak van Facebook oldala. Azonban hírlevelet a webáruházak 45%-a nem küld. A keresőoptimalizálásban pedig egyre többen lépnek előre, ezért 36%-uknak már saját blogja is segíti a keresőkben való előrébb jutást. Idén is top termék maradt a háztartási és vegyi áru, a kozmetikai termékek, a gyógyszerek és vitaminok, a barkácsgépek, szerszámok, a számítástechnikai cikkek, a mobiltelefonok és tartozékaik, az élelmiszer, az autó és motor alkatrészek és a háztartási eszközök is.

A webáruházak is fontosnak találják a keresőoptimalizálást

Talán egy webáruháznak a legfontosabb, hogy minél több látogatót szerezzen, hiszen a releváns látogatókból lesznek a potenciális vásárlók. Így a megfelelő keresőoptimalizált környezethez, ha megfelelő marketinget társítunk és a termékeink és szolgáltatásaink is kiválóak, akkor egy tökéletes receptet kapunk az online értékesítési sikerhez. A webáruház tulajdonosok úgy vélték, hogy a 3 leghatékonyabb vásárló szerzési módszer a Google Adwords, a remarketing és a közösségi média.

A Facebook-ot szinte minden webáruház használja, de az Instagram is szépen kezd feljönni, hiszen tavaly még csak a kereskedők 15%-ka használta, ma meg már minden harmadiknak van saját Instagram fiókja, vagy hirdet ezen a felületen is. Azonban a Twitter és a Google+ használóinak a száma, a korábbi évekhez hasonlóan, idén is csökkent.