A keresőoptimalizálás mint olyan, mindig is egy megérthetetlen, sejtelmes dolog volt. A számtalan kérdés közül, ami örök volt, hogy a nagyobb vállalatok, márkanevek és pénzintézmények vajon mennyire kell, hogy foglalkozzanak a keresőoptimalizálással? Vajon egy biztosító társaságnak is elég, ha van neve a szakmában, vagy nekik is kell a tartalomfrissítéssel foglalkozniuk?

A folyamatos algoritmus frissítések közepette vajon egy banknak marad ideje a saját SEO tevékenységeire vagy bízik benne, hogy a neve alapján úgyis megtalálják ügyfelei a világhálón? A Google pontot tett e kérdéskör végére és úgy döntött, hogy nem tesz kivételt a banki szektor és a pénzintézetek egyéb tagjai között sem, így rájuk is ugyanolyan szabályok vonatkoznak, mint bármely más kisebb honlapokra. Így nekik is meg kell dolgozniuk az első helyükért vagy az első oldalért egy-egy számukra fontos kulcsszóra.

A jobb minőséget a Google a bankoktól is elvárja

A Google algoritmusa nem válogat, így elvárja a bankoktól is, hogy minőségi tartalmat és megfelelő tájékoztatást közöljenek az oldalaikon, ha elől szeretnének maradni a keresőben. Ezért fontos, hogy a bankok weboldala is mindig friss tartalommal várja a látogatókat és a kereső robotokat. A Google szakemberei szerint csak is úgy juthatnak magasabb pozícióba egy-egy releváns kulcsszóra, ha jobb minőségű tartalmat kínálnak konkurenciáiknál. Például egy „hitel” vagy „lakáshitel” kulcsszó igen erős mezőnyt jelent Magyarországon is, akkor el tudjuk képzelni, hogy Amerikában milyen lehet a helyzet hasonló témakörökben (hitel, autó, ékszerek, ingatlan stb.).

bankok

A Google különösen szigorúan nézi a pénzügyi oldalak minőségét, így nekik a szokásosnál is nagyobb figyelmet kell fordítaniuk tartalmaik aktualitására, terjedelmére és informatív tartalmára. Bár a bankok most is költenek keresőoptimalizálásra, azonban ez nem elegendő. Erre általában nincs megfelelő szakképesítéssel rendelkező ember házon belül, kiszervezni pedig nem akarják a munkát, pedig a Google javaslata szerint, amire a keresőoptimalizálásra szükség van, az a szakértelem, a hitelesség és a megbízhatóság szenthármasa.

Így juthatnak a bankok és mi is előrébb a Google találati listájában

Nem csak a bankokra vonatkoznak a szabályok, amelyek a Google házából származnak, hanem mindenkire, ezért érdemes őket betartani, ha a weboldalunk vagy webáruházunk keresőoptimalizálásán dolgozunk. Fontos, hogy mindig legyen friss tartalmunk és ne csak néhány statikus oldalt töltsünk fel. A bankoknál tipikus ilyen hiba, amikor csak sablonos szerződések és dokumentumok érhetőek el. Legyen GYIK az oldalon, hogy minél több kérdésre tudjunk válaszolni. Ez segít az ügyfélszolgálatnak is, hogy kevesebb, rendszeres kérdést kelljen megválaszolniuk és nagyszerű tartalmat is generál, amit jó ha rendszeresen karbantartunk.

Fontos a jó kulcsszó és a témakör meghatározása, amelyekre az emberek keresnek majd. Érdemes a bankok számára is részletes, mély gondolatokat tartalmazó, változatos cikkeket írniuk, amelyekben saját magukra és külső oldalakra is hivatkoznak. Fontos, hogy képekkel, videókkal és megfelelő tagolással segítsük a látogatók kényelmét, hiszen minél tovább maradnak az oldalunkon, annál értékesebbnek fogja tekinteni az oldalunkat a keresőóriás is.