A keresőoptimalizálás az egyik legköltséghatékonyabb megoldás arra, hogy weboldalunkra vagy webáruházunkra minél több minőségi, releváns látogatót vonzzunk a keresők által.

A keresőoptimalizálás célja elsősorban a Google keresőben való minél előkelőbb helyre való sorolás és a találati listákban való jó szereplés. Ezáltal a számunkra legértékesebb látogatókat fogjuk oldalunkra irányítani, külön marketing költség vagy reklámkampány nélkül. Ezért érdemes betartani néhány tippet, hogy oldalunk élhessen ezzel a fantasztikus lehetőséggel. Hiszen a jól optimalizált oldal egyaránt hasznos a látogatóknak és informatív a Google számára is.

1. Ismerjük meg a legfontosabb kulcsszavainkat

A kulcsszavak képezik a modern marketing stratégiák alapját, így a keresőoptimalizálásban is kulcsfontosságú szerepet töltenek be. A megfelelő kulcsszavak biztosítják, hogy releváns látogatókat irányíthassunk weboldalunkra, ezáltal pedig nagyobb eséllyel tudjuk termékeinket és szolgáltatásainkat értékesíteni számukra. A kulcsszókutatásban segítségünkre lehet, ha a konkurencia oldalait megtekintjük, vagy a Google-ben megnézzük a fizetett hirdetések milyen kulcsszavakat használnak (a ránk is jellemző témakörben).

2. A minőségi hivatkozások ereje

Régebben még a linkek mennyisége jobban számított, mint azok minősége, ám manapság már a linkkatalógusok link ereje mit sem ér. A rangsorolásban fontos tényező, hogy olyan releváns oldalakon jelenjünk meg hivatkozásként, amely bőséges szövegkörnyezetben, megfelelő témakörrel hivatkozik ránk. A linkelés lehet akár főoldalra, aloldalra, termékre vagy akár kategóriára is. Minőségi linket szerezhetünk társoldalakról, Wikipédiáról vagy PR cikkekről is erősebb oldalról. Ugyanilyen fontos a Google szemében a belső oldali hivatkozások megfelelő kialakítása is!

3. A mobil verziók fontossága

5 keresőoptimalizálási tipp 2018-ra

5 keresőoptimalizálási tipp 2018-ra

A Google egyik újítása a keresőoptimalizálás terén, hogy az oldalak mobil változatát is fürkészi. Ellenőrzi, hogy azonos tartalom és struktúra fogadja-e a látogatókat mobilos változatban mint asztali gépeken. A reszponzív dizájnt külön díjazza a kereső, de figyel a betöltés sebességére és az egyes elemek láthatóságára is. Ügyelni kell, hogy felugró ablakokkal, eltakarós figyelmeztetésekkel és akciókkal nem zavarhatjuk a felhasználót a böngészésben, ezért ugyanis büntetést is kaphatunk!

4. Használjunk sémákat, segítsük a Google munkáját!

A sémák segítenek a Google-nem megérteni az oldal felépítését, annak tartalmát és az ott található elemek struktúráját. Ez rendkívül fontos tényezővé vált, hiszen ha a Google „megérti” az oldal témáját és tudatosan indexeli be annak tartalmát, akkor arra valóban minőségi látogatókat tud majd hozni a találati listája által. Ez különösen fontos egy webáruház esetében ahol a termékeket, kategóriákat és azok hierarchiáját tudjuk pontosítani a kereső számára.

5. Fontos a minőségi tartalom

A Google előnyben részesíti azokat az oldalakat, ahol minőségi tartalmat talál. Az írások hossza is befolyásolja, hogy hogy ítéli meg egy-egy oldalunkat a Google. Egyes szakértők szerint legalább 1500-2000 szóval érdemes egy-egy bejegyzést közzétenni, amely informatív a látogatóknak és a keresőknek is. Ezt blog formájában érdemes akár a webshopokon is alkalmazni. A tartalmakat képekkel, videókkal is egyedibbé tehetjük, ugyanis a Google a látogatók által eltöltött időt is méri. Azaz nem elég a hosszú szöveg, annak jó minőségűnek is kell lennie.